måndag 7 mars 2011

Det vart en ny medicin idag!

Jonathans kropp svara inte som förväntat på den här behandlingen (Remicade) heller :(
Så hudläkaren ringde reumatologen och sökte honom och dom diskuterade om vilken behandling som dom skulle påbörja! Och det vart Stelara, Jonte fick injektionen på plats och sen ska han tillbaka om 4 veckor!
Och jag är väldigt tacksam över att vi bor där vi bor med tanke på vad sprutan kostar...Jag höll på att ramla av stolen! 33000 kr för en spruta med 45mg!!!
Sen så kommer det förhoppningsvis att bli så att han bara behöver åka in var 12 de vecka och få sprutan!
Metoject injektionerna vart han inte av med än eftersom hans leder är inflammerade fortfarande! Men förhoppningsvis så kan de ta bort den längre fram när Stelaran funkar till 100 %
Dom gick igenom huden grundlit idag och enligt sköterskan och läkaren så har Jonathan idag Psoriasis på 50% av kroppen!
Och något som jag tyckte var konstigt var att han var 1,5 cm kortare idag än för 3 månader sen...

2 kommentarer:

  1. 50%... låter mycket...=( Kommer det minska?



    Hur kan man bli kortare??
    Åh jag tycker så himla synd om honom... Men det kanske är bäst att INTE tycka synd inför honom. Viktigast är att han har besvär så lite som möjligt och att ingen jävel retar honom.

    Krama på honom men säg inte att det är från mig=)

    SvaraRadera
  2. Gf! Ja! Det e ju halva kropps ytan! Ja, det kommer att minska! Tyvärr är han inne i skov som heter duga just nu!
    Enligt Reuma så hade han vuxit 1/2 cm sen sist,så dom måste ha sagt fel till oss förra gången!
    Japp....

    SvaraRadera